Martes, Setyembre 09, 2008

Jyväskylä In My Mind

Eilen olin Aleksilla, sain ison kasan kuivattuja sieniä, trendin ja tosi vanhan matkalaukun mukaani ^^ Tuska (tosca) oli kasvanu ihan hirveästi - vielä haukkailee mut magee siitä tulee!

Mulla ois ihan hirveä stressi ja kaikkea mutta nyt ei jaksa. Näpyttelen tätä.

Viikonlopusta tarkemmin myöhemmin - sen pointti oli kuitenki mun hirveä yksinäisyyden pelko. Olin silloin Espoossa ja kaikki kaverit tietysti Helsingin baareissa. Rowina(pikkusisko) Jullella (sen bf) yötä.
Ennenkuin myönnän kaiken pitää jotain pelastaa sanomalla että: Empäs soittanut kuitenkaan kenellekkään! Sen sijaan tuskastuin kun irkissä ei tapahtunut mitään ja sähläsin tekstareita joka suuntaan. Luumiksen kanssa tuli tekstailtua siinä kun hän odotti Aleksia.
Koitin nukkua olkkarin sohvalla, siinä missä äiti yleensä.
Tietysti kone rupes pyörittää Junon ja Ps. I love you:n sound trackeja ja kylmyys esti mua menemästä koneelle, kylmyys oikein kororsti sitä yksinäisyyttä! Sillon en halunnut todellakaan muuttaa Jyväskylään ja tiesin miltä Sinistä tuntui kun se muutti Rovaniemeltä Helsinkiin! Tuntee pari ihmistä ja on ihan yksin isossa kaupungissa missä ei välttämättä osaa vielä liikkua!

Miksi Jyväskylään
+ suorittamaan viimeinen lukio-vuosi
+Hc-koulunkäyntiä, ei oo paikkaa missä lorvailla, koulusta kotiin jne.
+ikäänkuin vaihto-oppilasvuosi, kokemuksia elämästä jossain toisessa kaupungissa
+Tuure, Sarppa ja Joel JA mahdollisesti muita uusia ihmisiä
+positiivisempia ihmisiä
+puhtaampi ilma (?)
+oikeasti itsenäistä elämistä, ei äidin helmoihin juoksemista
+ei vierekkäin miljoonaa pikku putiikkia jossa kuluttaa palkkaa
+inspiraation lähteet pitää oikeasti kaivaa itse
+enempi aikaa ittelle, ei ison kaupungin juoksemista päästä päähän deadlinein perässä (paitsi kirjoitukset)

MiksEI Jyväskylään
-Perhe jää tänne, yhyy Didi!
-Kavereita jää tänne (Sini, Aleksi, Luumis...)
-Cyber jää tänne (Cyberin tytöt ja pojat!)
-monofobia, ei halaamisii ja pussailemisii, ei nukkumista vierekkäin hetken mielijohteesta. APUA
-huonot julkiset (tosin jos muuttaa keskustaan ei sellasia tarvitse)
-kauhean vähän pizzapaikkoja
-liian mageet baarit
-ei ruokailua Roihiksessa
-Köyhästi kirppiksii ja vintageputiikkei
-kylmempi talvi?

mun puolesta ja vastaan syyt kuulostaa kaikki yht hepposilta :DD

Oon just sellanen ihminen että kohtaan paljon ihmisiä joiden kanssa vaihdetaan nimiä. Sen jälkeen kun täytin 16 ihmiset ihmiset pysyy mun elämässä sen vuoden, sitten ei nähdä enään - seurustelut mukaan lukien. Moikataan vaan.
Nyt kun oon 18 ni mua vähän jännittää et millasia mun ihmissuhteet tulee olemaan. Tuskimpa tässä mitään BFF settiä oon ettimässä mut oishan se kiva tuntee ihmisiä vähän pitempää. Ihmissuhteiden pituudesta huolimatta on ihan hirveästi muistoja, niitä on vähän kaikkialla, nurkan takana ja tosi hölmöissä asioissa kiinni.
Jyväskylässä ei oo oikein ihmisiä joiden kanssa kelailla niitä "joo sillon kun..."-jutut on tosi tyhmiä munki mielestä, jos ei tiiä keistä toinen puhuu.

Onneks mul on puhelin. Voin soittaa vaik Aleksille aina kun vessapaperi loppuu ja se rulla kiikkuu siinä, tiiän että voin tehdä niin siinä ihan vessanpöntöllä! Soittaa! Kyllä, vessasta!
Vessapaperirulla-muistoja how cool is that?!

Walang komento: